Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-01, 22:47 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Witam serdecznie. Dzisiaj dołączyłem do społeczności użytkowników Forum LPG. Mianowicie-rok temu zakupiłem od przyjaciół z za Odry Forestera 2008 2.0 150 KM z instalacją AE SGI, Samochód delikatnie na biegu jałowym kołysał się na gazie, na PB OK. Pod obciążeniem w czasie jazdy zachowywał się bez problemów. Podjąłem walkę z defektem. Na początek wymieniłem świece na dedykowane do Subaru irydowe- takie były ( nie wiem czy dobrze?). Podmieniłem cewki, wymieniłem podciśnienia gazowe, wymieniłem filtry gazowe, sprawdziłem przepływomierz, reduktor ( ok- był kilka lat temu wymieniany) Samochód dalej na swiatłach poszarpuje na gazie. Dzisiaj na forum czytając dochodzę do wniosku, że mogą to być wtryski membranowe (kwadratowe).
Jak poradzić sobie z tym tematem czyszczenie, regeneracja?
Jeżeli faktycznie jedyną słuszną metodą jest wymiana przodu na bardziej cywilizowany to proszę o wskazanie zestawu do zastosowania w tym aucie, Butlę mam świeżą (roczna). majsterkuję nieco. W drugim aucie zregenerowałam Geniusa BRC i chodzi fajnie więc może ogarnę. Jeżeli w promieniu 200 km od Gorzowa jest ktoś kto udzieli mi wsparcia technicznego w swoim warsztacie odwdzięczę się. czekam na pomoc.


Załączniki:
1.jpg
1.jpg [ 336.83 KiB | Przeglądane 4625 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-02, 07:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33958
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3386 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Jak poradzić sobie z tym tematem czyszczenie, regeneracja?

tylko wymiana wtryskiwaczy na nowe bez ryzyka powtórki z rozrywki, nieopłacalna
reduktor jest solidny i powinien zostać
Arecki74 napisał(a):
proszę o wskazanie zestawu do zastosowania w tym aucie

każdy zadziała, kwestia "gustu"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-02, 08:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 2972
Lokalizacja: Ełk / Białystok / 666 9 666 49

Pomógł: 251 razy

Auto: SubaruLegacy/Impreza GT
Elektronika: Optima Pico
Wtryskiwacze: Barracuda 115nl/150nl
Reduktor: ZavoliMOD/ ;)
Dysze: Brak
Pojemność: 2453/1994
Moc: 173/260
Kod Nadwozia: BP/GC8
Kod Silnika: EJ253/EJ20G
Rok Produkcji: 2006/1997
Reduktor zostaw, zmien wtryskiwacze na Barracuda i elektronike Optima Nano - ustawienie dziecinnie proste, sam wszystko ogarniesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-02, 18:51 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Dziękuję za odpowiedź. Możesz napisać jaki konkretnie typ/model wtryskiwaczy Barracuda i elektroniki Optima Nano powinienem zastosować? Co ze świecami? niektórzy twierdzą, że świece NGK dedykowane do auta bez gazu się nie nadają. Od kiedy pamiętam były dwie szkoły:1.świece do gazu /2. świece oryginalne.
I jeszcze jedna kwestia -przy takich lekkich wibracji na b. jałowym przelatałem ok 8 tys. km. Czy mogłem w ten sposób negatywnie wpłynąć na kondycję silnika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-03, 05:36 

Dołączył(a): 2013-01-07, 14:51
Posty: 1640
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Pomógł: 61 razy

Auto: Toyota Corolla SD
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: ----------
Pojemność: 1598
Moc: 132
Kod Silnika: 1ZR-FAE
Rok Produkcji: 2018
Świece zakładasz takie jakie producent samochodu przewidział, żadne cudowne pod lpg. Jeśli zwykle to maja być zwykle, jeśli irydowe to takie maja być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-07-03, 06:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 17881
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1406 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/magic3/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Arecki74 napisał(a):
jaki konkretnie typ/model wtryskiwaczy Barracuda

barracuda 115
Arecki74 napisał(a):
i elektroniki Optima Nano powinienem zastosować?

jeśli optima nano, to typ optima nano. Nie bardzo rozumiem o co pytasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-02, 22:32 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Zestaw Optima nano i wtryski namierzyłem. Dosyć jazdy na PB. Przymierzam się do wymiany. Natomiast nurtuje mnie jeszcze kwestia starej instalacji którą posiadam AG SGI- jak sprawdzić kulejący, niedomykający się wtryskiwacz nie mając interfejsu? Czy w sytuacji odłączenia zasilania wtryskiwacza lpg sterownik automatycznie na tym cylindrze przejdzie na zasilanie PB? Trafiłem na takie informacje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-02, 22:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33958
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3386 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Czy w sytuacji odłączenia zasilania wtryskiwacza lpg sterownik automatycznie na tym cylindrze przejdzie na zasilanie PB?

w całości przejdzie na Pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-04, 19:58 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Posiadam interfejs BRC polskiej produkcji. Wtyczka ma trzy piny. Czy konstrukcyjnie będzie różnił się od interfejsu AG SGI ( również trzy piny -inna wtyczka)? Czy to tylko kwestia oprogramowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-04, 20:06 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33958
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3386 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
BRC to komunikacja KKL, SGI to chyba standard, więc - lipa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-09, 23:24 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Koledzy proszę o pomoc i interpretację parametrów. Udało mi się podłączyć pod sterownik LPG SGI i nie jestem przekonany czy w tym przypadku odczytane parametry uderzają w kondycję wtryskiwaczy. W załączniku przesyłam skany ekranowe pracy silnika na biegu jałowym przy różnych temperaturach na benzynie, po przełączeniu na lpg i w trakcie pracy na gazie. Dziwny jest fakt, że na lpg na biegu jałowym falują obroty a parametry pracy są jednakowe dla wszystkich wtrysków bez korekt. O co tu chodzi?
W pamięci sterownika zapisane były dwa błędy (foto) ale mogą wynikać z sytuacji kiedy kiedyś na zapłonie wyciągałem wtyczkę z elektrozaworu.
Na stronie GFI porównałem dostępne wersje oprogramowania w stosunku do posiadanej. Widzę, że jest dostępna nowsza. Czy to coś wnosi?
Jeżeli nie wtryskiwacze są przyczyną pływania obrotów na biegu jałowym to co jeszcze? Co w momencie (tej samej sekundzie) przełączenia na lpg powoduje wahania obrotów.


Załączniki:
7.jpg
7.jpg [ 473.85 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
6.jpg
6.jpg [ 343.67 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
5.jpg
5.jpg [ 324.25 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 293.02 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 313.59 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 275.91 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 356.04 KiB | Przeglądane 4316 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-10, 08:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33958
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3386 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Jeżeli nie wtryskiwacze są przyczyną pływania obrotów na biegu jałowym to co jeszcze?

potrzebujesz więcej problemów niż zużyte/brudne wtryski?
wymień na sprawne to może znajdzie się jeszcze jakiś fail ;)

na razie "bezkosztowo" to możesz podnieść ciśnienie na reduktorze do 1200 mb (DelP), chyba pod deklem powinna być śruba i ewentualnie sprawdzić jakie ma wartości przed wejściem gazu do pracy i potem gdy ruszą wtryski


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-10, 23:35 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 20

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Ok sprawdzę. Czy czas wtrysku lpg dla poszczególnych wtryskiwaczy jest zbyt długi ok 5ms? Czy zwiększając ciśnienie ta wartość się zmniejszy? Wg producenta DeIP powinno być ok 1000 mbar. Czy w ten sposób (zwiększając ciśnienie) oczywiście czasowo, reanimacyjnie korygujemy spadek kondycji wtryskiwaczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-11, 09:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 33958
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3386 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Czy w ten sposób (zwiększając ciśnienie) oczywiście czasowo, reanimacyjnie korygujemy spadek kondycji wtryskiwaczy?


absolutnie nie, równie dobrze działa modlitwa
po prostu wydaje mi się, że czasy są za długie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI Forester 2.0 SH PROBLEM
PostLink | Napisane: 2019-08-11, 10:59 

Dołączył(a): 2013-01-07, 14:51
Posty: 1640
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Pomógł: 61 razy

Auto: Toyota Corolla SD
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Dysze: ----------
Pojemność: 1598
Moc: 132
Kod Silnika: 1ZR-FAE
Rok Produkcji: 2018
A ile te wtryski kosztują, ze chcesz na padających jeździć jak najdłużej ? Nie na tym polega oszczędność w posiadaniu instalacji lpg.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji - Fundacja Wrócić na drogę

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO