Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 21:09 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Czy wymieniając przód instalacji holenderskiej AG SGI III ( wtryski membranowe 300000-005) mozna wykorzystać dotychczasowe nawierty pod wtryski montując nowe?
Chciałbym z jednej strony uniknąć demontażu kolektora a z drugiej ograniczyć ryzyko wiercenia na zmontowanym. Jak to rozegrać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 21:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
nie pamiętam co tam kiedyś wkładałem, ale jest na pewno możliwość wkręcenia redukcji
gwint w kolektorze chyba 10x1, może 12x1,25


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 21:30 

Dołączył(a): 2019-09-17, 08:51
Posty: 510
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pomógł: 69 razy

Auto: Suzuki Liana
Elektronika: Agis m210
Wtryskiwacze: ac-W01
Reduktor: tomasetto
Pojemność: 1586
Moc: 103
Rok Produkcji: 2002
Nie unikniesz demontażu kolektora. Po zdemontowaniu obecnych wtrysków otwory w kolektorze mają po 10 mm średnicy. Jednym z sensownych rozwiązań jest wkręcenie w ich miejsce dużych dysz stosowanych dawniej w listwach Valteka o średnicy króćca 6 mm. Bez demontażu kolektora to raczej się nie uda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 21:40 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
mareke, ale coś pamiętam, że tam są wtryski wkładane w gniazda, czy jakoś tak
na pewno nie zdejmowałem kolektora bo nie było potrzeby
chyba wykręcałem końcówki z wtrysków i robiłem w nich gwint na nową krętkę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 22:14 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Prawdopodobnie wtryski wpinane są w takie wkrętki. jezeli nie siedzą na kleju to może się udać.


Załączniki:
Przechwytywanie.PNG
Przechwytywanie.PNG [ 118.98 KiB | Przeglądane 772 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 22:18 

Dołączył(a): 2019-09-17, 08:51
Posty: 510
Lokalizacja: Jelenia Góra

Pomógł: 69 razy

Auto: Suzuki Liana
Elektronika: Agis m210
Wtryskiwacze: ac-W01
Reduktor: tomasetto
Pojemność: 1586
Moc: 103
Rok Produkcji: 2002
Nawierty są od wewnętrznej strony kolektora, jak ktoś ma chude rączki to może sobie jakoś poradzi. Ja mam wielkie łapska, mosiężne wkrętki do których wciska się wtryskiwacze były wkręcane na klej i nie wymyśliłem żadnego mądrego narzędzia do odkręcania dziadostwa. Wykręciłem w 30 minut kolektor (chyba że silnik uturbiony to współczuję), zrobiłem wszystko wygodnie na stole łącznie z wyprowadzeniem rurek i zamontowałem na swoje miejsce. Trochę roboty więcej, ale ręce nie pokaleczone.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-26, 22:29 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Silnik bez turbo 2.0 wolnossacy. Jeżeli da się w pół godziny bez wyrzucania osprzętu typu alternator, kompresor, przewody wodne to chyba nie warto kombinować. tyle że nowe uszczelki przy okazji pewnie warto wymienić uszczelnienia pod wtryskami benzyny. Zostawić stare wtryski jako zaslepki? wkręcić coć zamiennie czy kupić za 100 zł drugi kolektor? Jaki zestaw zamiennie najlepiej sprawdzi się przy tym motorze?
Reduktor planowałem zostawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 08:53 

Dołączył(a): 2013-06-26, 14:57
Posty: 1474

Pomógł: 36 razy

Auto: SsangYong XLV 1.6e-XGI
Elektronika: STAG-4 QBOX Plus
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: ACR-01
Pojemność: 1600
Moc: 128
Kod Silnika: ostatni Mohikanin
Rok Produkcji: 2018
Arecki74 napisał(a):
Reduktor planowałem zostawić.

a masz jakąś gwarancję że obecny sterownik obsłuży nowe wtryski ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 10:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 19145
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1503 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/baramunda/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
Piasek80 napisał(a):
Arecki74 napisał(a):
Reduktor planowałem zostawić.

a masz jakąś gwarancję że obecny sterownik obsłuży nowe wtryski ?

Cos chyba zle napisales...

Swoja droga wymien calosc razem z reduktorem. Skoro za 100PLN mozna kupic kolektor, to ja bym nie zastanawial sie.

Robilem taka przekladke i stare wtryski zostaly jako zaslepki. Dokladnie taka instalacja i taka sama taksowka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 21:07 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Zanim zabiorę się za przekładkę jeszcze jedno pytanie związane z AG SGI.
Mianowicie dwa tygodnie temu zaaplikowałem do zbiornika lpg dodatek czyszcząco/ konserwujący BRC.
Przez pierwsze 100 km nic się nie działo, później dwukrotnie przełączył się na lpg po dłuższej jeździe. Kilka dni temu juz się nie przełaczył. Elektrozawór w butli stuka. Na krótko podałem do elektrozaworu w reduktorze 12v i też stuka, przekaźnik/ bezpieczniki ok. zauważyłem, że piszczy buzzer.
Dzisiaj odkręciłem kontrolnie rurkę ze zbiornika przy reduktorze. Filtr wstępny czysty. Rozebrałem i wyczysciłem reduktor, wszystkie kanały drożne, wyczysciłem zaworek, membrana cała bez uszkodzeń. Po zmontowaniu buzzer dalej piszczy. Odczytałem błędy, po skasowaniu automatycznie wracają mianowicie:
,, 246 shut-off selenoid vaporiserdisconnection or short circuit to ground (in memory)"
Co mogło się wydarzyć - może w trakcie testów uwaliłem cewkę elektrozaworu? A może z tego powodu nie przełaczał sie na lpg, Gdzie szukać przyczyny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 21:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Gdzie szukać przyczyny?


może w kablach, podłącz żarówkę na stykach cewki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 21:22 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Podłączyłem multimetr i stale jest 12v a na pracujacym silniku 14v. Czy elektrozawór powinien cały czas dostawać napięcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 21:33 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Czy elektrozawór powinien cały czas dostawać napięcie?

nie, sprawdź czy masz ciśnienie na wtryskach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 21:45 

Dołączył(a): 2019-07-01, 20:46
Posty: 44

Pomógł: 0 razy

Auto: Subaru Forester
Elektronika: AG SGI II GEN 600.131
Reduktor: SGI GFI 600.009
Pojemność: 2000
Moc: 150
Rok Produkcji: 2008
Nie wiem czy tester AG SGI w trakcie pracy na benzynie pokazuje faktyczne wartości ciśnienień bo jeżeli tak to bryndza. Jak odkręcam przewód przy rozdzielaczu to ciśnienia brak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: AG SGI III WYMIANA PRZODU
PostLink | Napisane: 2021-02-27, 22:17 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 35619
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3594 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arecki74 napisał(a):
Jak odkręcam przewód przy rozdzielaczu to ciśnienia brak

w takim razie dużo wskazuje na cewkę/elektrozawór przy reduktorze


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO