Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 22:19 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
Witam.
Moje auto to Megane II 1.6 kombi 82kW, a instalacja:
1 Reduktor TOMASETTO ALASKA mod.AT-09
2 Zbiornik POLMOCON 53,5L
3 Wielozawór TOMASETTO
4 Sterownik LPGTech ONE
5 Listwa wtryskowa LPGTech Dragon
6 Mapsensor LPGtech PTS-01.
Problemem jest przełączanie na benzynę po "butowaniu"?
Przyspieszam 1, 2, 3 bieg do odcinki i nic jest ok, ale przy hamowaniu silnikiem słyszę długi sygnał z centralki i przełącza na benzynę. Przy spokojnej jeździe bez gwałtownych przyspieszeń problem nie występuje. Gazownik ostatnio podniósł mi ciśnienie na wyższe (jak dobrze widziałem 1,3) i mówił coś o ciśnieniu przełączania (też nie wiem o co chodzi), ale całą winę zwala na przewód, który niby podłączył do przewodu zasilnia cewki, ale nie jest podłączony do komputerka LPG - niby żeby nie uszkodzić wrażliwych cewek w Megane.
Właśnie byłem na przeglądzie po 10tyś. km i coś poregulował, ale jest jeszcze gorzej. W czym może być przyczyna? Proszę poradzić co mu zasugerować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 22:25 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36150
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3668 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wallygraf napisał(a):
co mu zasugerować?

żeby podłączył przewód "obrotów', cewka to nie jedyne miejsce w tym aucie
chodź na niej też działa część sterowników


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-02-13, 23:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 23741
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1430 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: B5204T5
Rok Produkcji: 2005
Pewnie obroty wziete z wtryskiwaczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-02-14, 09:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2014-09-04, 13:56
Posty: 1742

Pomógł: 124 razy

Auto: SAAB 9-5 / BMW E90
Elektronika: TECH-224 / ---
Wtryskiwacze: DRAGON / ---
Reduktor: 2x AC R01 / ---
Pojemność: 2.0 / 2.0
Moc: 320 / 200
Rok Produkcji: 2003 / 2005
wallygraf, Długi sygnał świadczy o błędzie ciśnienia. Niech Ci wymieni reduktor na taki z zapasem mocy bo ten jest za mały z założenia, alaska realnie działa do 80 koni, widocznie pompuje Ci się na cutoffie i dlatego masz błąd. Poza tym podłączenie przewodu odczytu obrotów do cewki i mówienie że może je uszkodzić to jedna z największych bajek które słyszałem. A na ustawieniu obrotów z wtryskiwacza to też musi poprawnie działać więc to nie tego wina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-02-15, 22:55 

Dołączył(a): 2011-04-21, 22:17
Posty: 2808
Lokalizacja: Luboń k. Pń-a

Pomógł: 191 razy

Auto: Accord/PuntoII/Mond MK IV
Elektronika: 4+ / 204 / One
Wtryskiwacze: Barracuda/Yeti/Yeti
Reduktor: Silver / AT 09 / TUR
Dysze: Brak/1,9/2.4
Pojemność: 2.0 / 1.2 / 1.6
Moc: 150 / 80 / 125
Kod Silnika: F20B2 / 188A5000 / PNBA
Rok Produkcji: 2000 / 2002 / 2010
Tu trzeba nagrać OSC i zobaczyć co się dzieje a nie snuć domysły. Wrzuć OSC z takiego przejazdu rozłączaniem i przejściem na Pb i będzie wiadomo co jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-12, 17:01 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
Witam.
Odgrzeję kotleta.
Kupiłem interfejs na bluetooth i pojeździłem trochę z włączoną aplikacją Gasdroid i tak... Ciśnienie gazu jest ustawione na 1,3 podczas przyspieszania spada max do 0,95. Druga sprawa to 2 bieg obroty 5500 obr./min. ciś. lpg ok.1,0 puszczam nogę z gazu i rośnie nawet chwilowo nawet do 3,5 bar i wtedy na pewno przełącza na Pb. Byłem u gazownika, ale on dalej upiera się przy swoim, że reduktor jest ok. i chce wymienić mi czujnik ciśnienia bo to chyba jego wina. Jak mam mu powiedzieć że to wina reduktora. Już sprawdziłem, że bez większych przeróbek podejdzie Shark 1200 albo Tomasetto Nordic. Który brać? Kupiłbym jeden z nich i zawiózł do niego niech chociaż gratis mi to zamieni. Spróbuję zrobić oscyloskop i wrzucić to powiecie co i jak.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-12, 17:07 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 36150
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3668 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wallygraf napisał(a):
Który brać?

Shark 1200
wyłącz na próbę kontrolę ciśnienia max w reduktorze, moźe to majster "załapie" :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-14, 10:27 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
Dziś i wczoraj pojeździłem jeszcze trochę z aplikacją Gasdroid i mam nowe wnioski.
Jeżdziłem niby na opcji oscyloskop, ale oprócz zrzutów ekranu nic nie mam, nie potrafię tego inaczej zapisać.
Najpierw ciśnienie gazu na jałowym wskazuje ok. 1,30 bar natomiast podczas przyspieszania nie spada poniżej 0,92 (naprawdę "ostry but" na 3, 4 biegu). Przy normalnej jeździe spadki w przedziale (1,27 - 1,15).
Temperatura reduktora na rozgrzanym silniku (73 - 67), temperatura gazu (54-57) - trasa ok 40 km.
Lambda pokazuje cały czas 0,00V ?. Lambda 2 pokazuje ale w OSC nie ma?
Zauważyłem podczas tych przejazdów jedną rzecz odnośnie rosnącego ciśnienia gazu. Ciśnienie gazu podczas przyspieszania spada tak jak napisałem max 0,35 względem nastawionego 1,30, ale po puszczeniu gazu lub hamowaniu silnikiem wzrasta nawet do 4 bar. Powyżej 3,5 może trochę szybciej przełącza na Pb. Zauważyłem też drugą zależność po puszczeniu gazu obroty wskazywane przez sterownik (LPG TECH One) pozostają na poziomie jak w momencie przyspieszania.
Jeżdżąc w podglądzie ustawień chwilowych zauważyłem że te obroty (zamrażają się) stoją bez zmian jak czasy wtrysku Pb wynoszą 0,00 ms. Czasy wtrysku Pb i LPG różnią się od ok 1-2 ms. (np. Czas wtrysku Pb 5,21 ms - LPG 6,25 lub B-12,41 ms - G- 14,62 ms.
Napisałem to co zauważyłem. Jak trochę galimatias to z góry przepraszam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-14, 10:43 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
Zrzuty ekranu z aplikacji:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-14, 10:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Twój reduktor nieźle się pompuje, albo jest z nim coś nie tak albo jest coś spaprane w podpięcie jego pod podciśnienia w kolektorze. Może przewody są zbyt długie lub gdzieś jest jakieś przydławienie.
Zamrożenie obrotów jest pewnie związane z ustawieniem obrotów z wtryskiwaczy benzynowych i raczej nie ma to większego wpływu na pracę instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-14, 21:26 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
To moje zrzuty ekranu z Gasdroid.
Obrazek Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 10:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 5056
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 626 razy

Auto: Laguna III, Clio II
Elektronika: Tech One, Duo
Wtryskiwacze: Barracuda 130, ACW03
Reduktor: Magic 3, ACR02
Dysze: brak, fabryka
Pojemność: 2.0T, 1,2 16V
Moc: 170KM, 75KM
Lepiej jakbyś wrzucił oscyloskop zapisany na lapku na windowsie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 10:36 

Dołączył(a): 2011-05-17, 20:02
Posty: 830
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 43 razy

Auto: HONDA CR-V
Elektronika: SKY MAX
Wtryskiwacze: FENIX
Reduktor: KME FOX
Dysze: nie lubie :)
Pojemność: 2000
Moc: 155
Kod Nadwozia: IV
Rok Produkcji: 2016
...alaska ma taką przypadłość , że w niektórych autach ( np vag-inowane 1,4 16v )
pompuje się ponad 4-ry bar
Sterowniki LPGtecha nie obsługują ( nie działa) upuszczanie ciśnienia
wyjście - wymiana reduktora na taki co się nie pompuje

...a po za tym

PANOWIE Z LPGTECH-a poprawcie babola - monitowałem wiele razy :>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-15, 21:44 

Dołączył(a): 2016-08-12, 17:52
Posty: 11
Lokalizacja: GPU

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Megane II kombi
Elektronika: LPGTech ONE
Wtryskiwacze: LPGTech dragon
Reduktor: TOMASETTO ALASKA
Pojemność: 1600
Moc: 112
Kod Silnika: K4M 812
Rok Produkcji: 2007
Więc co teraz najlepiej zrobić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na PB przy zwalnianiu?
PostLink | Napisane: 2018-04-16, 00:11 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 19524
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 1535 razy

Auto: e39 540i/megane/206
Elektronika: 328/nano/224
Wtryskiwacze: yeti/SuperB/barracuda
Reduktor: Kme twin/alex ?/magic3
Dysze: -/-/1,8mm
Pojemność: 4398/2,0/1,4
Moc: 286/180/75
Kod Silnika: M62B44/F4Rt/KFW
Rok Produkcji: 1997/2009/2004
wallygraf napisał(a):
Więc co teraz najlepiej zrobić?


Zamontowac reduktor adekwatny do mocy auta i możliwości kierownika.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO