LPG-Forum.pl https://lpg-forum.pl/ |
|
AFR - Prawidłowy Skład mieszanki https://lpg-forum.pl/afr-prawidlowy-sklad-mieszanki-t1256.html |
Strona 1 z 21 |
Autor: | thembol [ 2009-01-11, 01:46 ] |
Tytuł: | AFR - Prawidłowy Skład mieszanki |
poniżej tabelki jak to powinno wyglądać dla rożnych paliw. No i teraz w zależności co chcemy.. czy ekonomie.. czy żeby wokół było czyściej.. czy moc. Sonda szerokopasmowa to najlepsza zabawka która sobie kiedykolwiek kupiłem. Zaraz za nia smt6 ;) ![]() ![]() ![]() z moich dłuuuugo przeprowadzanych testów wynika ze auto najlepiej "jedzie" na lpg przy AFR zawierającym się w granicach 13-14. Poniżej 12 i powyżej 16 wyraźnie nie jedzie. Po długich regulacjach ustawiłem tak ze auto w całym zakresie obrotów przy wciśniętym gazie trzyma właśnie około 13.5. Przy trzymaniu stałej prędkości jest około 15.5 wiec... Wciskamy gaz w dechę.. mamy moc.. Jedziemy równo - mamy ekono :) |
Autor: | Nikodem [ 2009-01-11, 11:59 ] |
Tytuł: | |
Dodam że tabelka dotyczy auta wolnossącego i może teraz ktoś napisze o skutkach jazdy głowienie na ubogiej mieszance |
Autor: | SebastianS [ 2009-01-13, 00:13 ] |
Tytuł: | |
15.5 to dla LPG mieszanka idealnie stechiometryczna... |
Autor: | glinus3 [ 2009-01-21, 10:03 ] |
Tytuł: | |
A może ktoś napisze jaki wpływ na silnik ma zbyt bogata mieszanka.Bo u mnie jest ten problem,że mam ustawioną tak jak na poczatku napisałem mieszankę.Fakt zapala się check,ale silnik nie wchodzi w tryb awaryjny i nie gubi obrotów.Jak się zmniejszy mieszankę to też wyskakuje check,ale wtedy obroty spadają do 500. |
Autor: | marekpriv [ 2009-01-21, 13:00 ] |
Tytuł: | |
glinus3 napisał(a): A może ktoś napisze jaki wpływ na silnik ma zbyt bogata mieszanka.
Podstawowa sprawa to remont głowicy przez wypalanie gniazd zaworowych. Szczególnie przy Twoim aucie |
Autor: | Nikodem [ 2009-01-21, 13:11 ] |
Tytuł: | |
marekpriv coś ci się pomyliło z ubogą -> dużo tlenu wyższa temp spalania wypalanie głowicy a co do bogatej szybsze zatkanie katalizatora , większe spalanie a co do kolegi Glinusia to nie jeździ nom stop na bogatej mieszance tylko czasem mu się zdarzy i wywala błąd |
Autor: | marekpriv [ 2009-01-21, 13:23 ] |
Tytuł: | |
NikośWariat napisał(a): marekpriv coś ci się pomyliło z ubogą -> dużo tlenu wyższa temp spalania wypalanie głowicy Jasne. Pomyłka. Pierw przeczytałem Twój post NikośWariat napisał(a): i może teraz ktoś napisze o skutkach jazdy głowienie na ubogiej mieszance a później Kolegi glinus3 napisał(a): A może ktoś napisze jaki wpływ na silnik ma zbyt bogata mieszanka
i nie zwróciłem uwagi że pyta już o bogatą mieszankę ![]() |
Autor: | glinus3 [ 2009-01-21, 13:55 ] |
Tytuł: | |
Trochę się uspokoiłem,a co do spalania to rewelacyjnie bo jak pisałem pali ponad 2l mniej ![]() |
Autor: | wojakrob [ 2010-02-06, 00:05 ] |
Tytuł: | |
CZy taki: http://www.allegro.pl/item898827649_tes ... ambda.html wskażnik przyda się w aucie na co dzień? Czy też lepiej zainwestować w taki: http://www.allegro.pl/item878629018_zeg ... y_w_1.html lub taki: http://www.allegro.pl/item904163963_wsk ... owosc.html. Wszystkie podłączane do sondy fabrycznej w samochodzie (0-1V) |
Autor: | tryszawy [ 2010-02-06, 00:23 ] |
Tytuł: | |
Ja mam 9 diodowy i wiem kiedy naleją mi ,,lepszego ,,gazu. i bardzo dobrze widać ,,wagę,, prawej nogi. Ten najmniejszy jest wg mnie najbardziej bezpieczny bo nie daje po ![]() |
Autor: | chemik211 [ 2010-02-06, 00:35 ] |
Tytuł: | |
To jest taki gadżet dla psychiki, no chyba że się ma sondę szerokopasmową to wtedy normalny wskaźnik |
Autor: | Pio6621 [ 2010-02-06, 03:24 ] |
Tytuł: | |
gadżet nie gadżet dopóki nie wyskoczyły mrozy o listwach podgrzewających była taka sama opinia u mnie corsa ma 9 diodowy wskażnik a panda jedno obydwa działają na pewno widać stany skrajne bogato/ubogo widać kiedy oscylacje sondy są szybkie a kiedy wolne na pewno widać czy działa c off widać że na wolnych obrotach w oplu sonda o wiele szybciej oscyluje niż we fiacie ja bym raczej powiedział że taki wskażnik daje bardzo podstawowe informacje irytujące jest tylko to że ile razy wiozę kogoś nowego to zaraz pyta a co to |
Autor: | chemik211 [ 2010-02-06, 09:03 ] |
Tytuł: | |
Wystarczy mieć dobre wtryski i problem z podgrzewaczem nie występuje, co do wskaźnika to jak instalacja dobrze wyregulowana to gadżet dla psychiki |
Autor: | tryszawy [ 2010-02-07, 01:10 ] |
Tytuł: | |
Ja lubię zerknąć na diody bo są wygodniejsze od lapka, czy scanera. |
Autor: | adam73 [ 2010-02-12, 10:07 ] |
Tytuł: | |
Witam. Odświerzę trochę. Czy wie ktoś może jak wyglądałaby taka tabelka jak z 1-go postu ale AFR dla silnika z turbo na pb i lpg? Nigdzie nie moge znaleźć... |
Strona 1 z 21 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |