Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-06, 22:13 

Dołączył(a): 2017-07-03, 16:50
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Witam!!
Kupiłem autko z instalacją LPG. (sterownik STAG, reduktor STAG R01 150km + elektrozawór Valtek). Na gazie śmiga super i nie ma żadnych problemów. Wkrótce chciałbym wymienić filtry w związku z czym mam do Was parę pytań:)
Po pierwsze... Na wężu gumowym od reduktora do wtrysków, mam dwa szeregowo połączone jeden po drugim, filtry fazy lotnej. Pierwszy od reduktora to jak udało mi się odczytać FL-01, a na drugim niestety nie mam żadnych oznaczeń. Z budowy jest praktycznie taki sam jak ten FL-01, tylko o jakieś 15mm krótszy. Co to może być?? i w jakim celu jest zastosowane?? wywalić oba i zastosować np. FL-03 czy zostawić tak jak jest??
Po drugie... czy po wymianie w/w filtrów potrzebne będzie podpięcie i zestrojenie wszystkiego pod komputerem czy raczej to nie jest konieczne??

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdro


Załączniki:
filtry.jpg
filtry.jpg [ 36.21 KiB | Przeglądane 6435 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-06, 22:45 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 23062
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1474 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
zabrakło węża to dosztukowali filtrem, po zmianie filtrów powinno być lepiej a czy sprawdzić?, jak była regulowana na zapchanych to warto to zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-07, 07:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12357
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 768 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
jakie masz wtryskiwacze?
auto ze Śląska?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-08, 16:54 

Dołączył(a): 2017-07-03, 16:50
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Tak auto że Śląska :)
Na wtryskiwaczach
niestety nieczytelne wszystko....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-08, 20:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12357
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 768 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
Skrzyszów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-09, 11:41 

Dołączył(a): 2017-07-03, 16:50
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Zgadza się.... :)
Tylko co z tym teraz zrobić???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-09, 17:25 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3720
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: IbizaKJ/AstraJ
Elektronika: -/-
Wtryskiwacze: -/-
Reduktor: -/-
Dysze: -/-
Pojemność: 99/1700
Moc: 95/130
Kod Nadwozia: KJ/J ST
Kod Silnika: CHBL/A17DTS
Rok Produkcji: 2018/2012
Jechac do AutomiX skrzyszow. Jak ich pochwalisz na forum to dostaniesz 20% znizki :)

A powaznie: wywal te dwa filtry i zaloz jeden np. Czaja FL03, KME wlokno szkalne, lub odstojnikowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-10, 13:23 

Dołączył(a): 2017-07-03, 16:50
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Ok. Wywalę oba, w zamian myślałem o FL-03P. Założę nowego węża od reduktora do wtryskiwaczy.
Czy potrzebne będzie podpięcie pod kompa w celu konfiguracji??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-10, 17:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 12357
Lokalizacja: ul. Pukowca 15, Katowice, tel. 500 222 759, 516 217 579

Pomógł: 768 razy

Auto: A8 D3 W12 Volvo S60
Elektronika: Q-Max 6x2/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda
Reduktor: Gold GT x2/ACR 250
Dysze: bez/bez
Pojemność: 6.0 W12/2.5 T
Moc: 450/210
Kod Silnika: BHT/B5254T2
Rok Produkcji: 2005/2006
nie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-20, 10:09 

Dołączył(a): 2017-07-03, 16:50
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Ok. Filtry zamówione. Zrobię tak jak mówicie:)
Dzięki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-25, 20:59 

Dołączył(a): 2015-10-07, 09:39
Posty: 246

Pomógł: 14 razy

Auto: Omega 2.2/2,2/2.0, Punto
Elektronika: Tech 324/GoFast/Nicolaus
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda/brak
Reduktor: Shark 1500/ACR01
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2198/2198/1998/1248
Moc: 144/144/136/60
Kod Silnika: Z22XE/Z22XE/X20XEV
Rok Produkcji: 2000/2001/1996/2003
Ok. A ja postanowiłem pójść pod prąd. Wywaliłem Fl03 Czaja (skądinąd chyba niezły) i zapodałem Alexa 360. Pomyślałem sobie, że może ten Alex jest taki fajny i warto by go oszczędzić i przed nim zapodałem Czaja FL01.Niech ten FL01 zbiera z grubsza cały syf, a co przez niego przeleci niech ładnie odfiltruje Alex. Byłem ciekaw, czy będzie jakiś wpływ na jazdę (spadki ciśnienia?) ale nic takiego nie zauważyłem. Ciśnienie cały czas 1.35 -1,25. Nie widzę różnicy. Czy Waszym zdaniem taki układ ma sens? Ja organoleptycznie nie stwierdzam żadnych różnic - czy filtr jeden czy dwa. Stąd na logikę wydawać by się mogło - lepiej dwa. Ale może bardziej doświadczeni wiedzą coś, czego ja lamer nie dostrzegam. W czym może być problem w układzie 2 filtry zamiast jednego? Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-25, 21:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 37620
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 3857 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
arklin napisał(a):
Czy Waszym zdaniem taki układ ma sens?

"lepszy" sens byłby jakby filtry były w odwrotnej kolejności
Alex ma lepsze właściwości "zrzucania" oleju, za nim FL wyłapał by "resztki", a tak pierwszy się zapcha więc nie wykorzystasz "umiejętności" Alexa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dwa filtry fazy lotnej
PostLink | Napisane: 2017-07-25, 21:14 

Dołączył(a): 2015-10-07, 09:39
Posty: 246

Pomógł: 14 razy

Auto: Omega 2.2/2,2/2.0, Punto
Elektronika: Tech 324/GoFast/Nicolaus
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda/brak
Reduktor: Shark 1500/ACR01
Dysze: brak/brak/brak
Pojemność: 2198/2198/1998/1248
Moc: 144/144/136/60
Kod Silnika: Z22XE/Z22XE/X20XEV
Rok Produkcji: 2000/2001/1996/2003
Mam tu też na myśli to, że tego FL01 wymieniam sobie co 6-7kkm, a Alexa co 15-20kkm. Kluczem jest możliwie dobra ochrona wtrysków. Tak luźno dywaguję :-) Poza tym wydawało mi się, że Alex jako filtr z "wyższej półki" wyłapuje mniejsze cząstki niż ten FL01, który jako budżetowy miał pracować jako filtr "zgrubny" Odwrotnie też mogę je zamontować - no problem. Dzięki Mirosław za odzew.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
AdWords Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO