Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z wolnymi obrotami na słabo rozgrzanym silniku
PostLink | Napisane: 2009-01-07, 21:51 

Dołączył(a): 2009-01-06, 20:20
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 306
Elektronika: BRC Blitz
Wtryskiwacze: nieznane
Reduktor: Tecno
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Nadwozia: N5
Kod Silnika: TU3MC/Z KDX
Rok Produkcji: 1995
Witam.

Mam Peugeota 306 1.4i (monowtrysk) z 1995 roku. Trzy lata temu założyłem w nim instalację LPG II generacji BRC Blitz

(opis tutaj: http://autogassystem.pl/modules.php?nam ... iaux&did=6).

Automatyczne przełączenie na LPG odbywa się przy 2500 obr/min, bez zależności od temperatury silnika. Zawsze odpalam na Pb, nie przekraczam 2,5 tys. obrotów dopóki wskazówka temperatury nie podniesie się do 70 stopni. Potem przygazowuję i przełączam na gaz.

Od pewnego, dłuższego już czasu, mam problem z wolnymi obrotami gdy silnik nie jest dobrze rozgrzany. Gdy staję na światłach to po chwili (3-5 sekund, im silnik mniej rozgrzany tym szybciej) obroty powoli spadają,do 700-500, silnik pracuje nierówno. Podjadę chwilkę, znów stanę i znowu z prawidłowych 900 obrotów zaczyna spadać. Gdy pojeżdżę dłużej (tzn. silnik jest już długo i dobrze rozgrzany) to problemu nie ma. Co ciekawe, jak rozpędzę się do powiedzmy 80km/h i wrzucę luz, mogę długo jechać na luzie i wolne obroty cały czas są OK, nawet, kiedy silnik nie jest dobrze rozgrzany.

Było już klika regulacji gazu, co 10 tys km wymieniam filtr gazu, powietrza, świece zapłonowe (NGK V-Line). Kable też były niedawno wymieniane (NGK). Jak jadę na regulację, to mam do przejechania ładnych kilkanaście kilometrów. Potem gaziarze regulują (przy regulacji wiadomo, trzymają auto przez jakiś czas na wysokich obrotach), silnik się rozgrzewa i jest niby wszystko dobrze. Na drugi dzień rano znów problem z wolnymi obrotami, muszę na światłach gazu dodawać, żeby samochodem nie telepało.

Co może być przyczyną takiego zachowania? Zauważyłem, że pomaga jak odkręcę nieco śrubę registra (o jakieś pół obrotu), nie wiem tylko, czy w ten sposób nie zwiększam znacznie spalania. Pozatym, skoro gazownicy przy regulacji tak ją ustawiają, to chyba wiedzą co robią. Gumowy łącznik od dolotu mam odłączony od plastiku i skierowany w dół, tak by powietrze nie było wdmuchiwane w dolot.

Mam już dosyć jeżdżenia do gazowników, tym bardziej, że za każdym razem wiąże się to z braniem wolnego w pracy. Chciałbym na bazie tego, co oni ustawili jakoś to podregulować, tylko nie wiem za co łapać i gdzie jest przyczyna (związek) między temperaturą silnika a obniżaniem się obrotów.

Pomoże ktoś? Każda sugestia będzie cenna.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-01-07, 23:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22017
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1298 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Spróbowałbym pokręcić śrubą na reduktorze - około 1/4 - 1/2 obrotu - może coś pomoże, a tak mały zakres zmiany nie powinien znacząco wpłynąć na spalanie.

I raczej kręcić w lewo niż w prawo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-01-07, 23:26 

Dołączył(a): 2009-01-06, 20:20
Posty: 2
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot 306
Elektronika: BRC Blitz
Wtryskiwacze: nieznane
Reduktor: Tecno
Pojemność: 1400
Moc: 75
Kod Nadwozia: N5
Kod Silnika: TU3MC/Z KDX
Rok Produkcji: 1995
Mówisz o tej śrubie od czułości membrany czy od wolnych obrotów? W lewo, czyli odkręcać jak rozumiem? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-01-07, 23:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 22017
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1298 razy

Auto: Volvo S80
Elektronika: Stag 300 Plus
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli N
Dysze: 2.6
Pojemność: 2.0
Moc: 180
Kod Nadwozia: I
Kod Silnika: -
Rok Produkcji: 2005
Raczej w lewo, ale jeżeli masz dwie śruby, to już wykracza poza moje kompetencje :-/

Ja znam się tylko na reduktorach z jedną śrubą :)

Jeżeli chcesz sam kręcić, to zapamiętaj o ile obrotów przekręcasz, żeby móc wrócić do wcześniejszych ustawień.

p.s. gdybyś chciał wymienić reduktor - mój kolega ma rozbitego Citroena ZX z takim samym silnikiem i mało używaną instalacją, sprawną, chyba Lovato - auto znam i chodziło jak trzeba - pewnie mógłby odsprzedać jakieś części.

Gdyby Cię to interesowało - pisz na priv.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO