Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kłopoty z instalacją, nie podłączony TPS??
PostLink | Napisane: 2008-10-06, 20:38 

Dołączył(a): 2008-09-20, 15:28
Posty: 1
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: Golf II 1,8
Elektronika: Bingo-M
Wtryskiwacze: ??
Reduktor: BRC
Pojemność: 1800
Moc: 90 km
Kod Nadwozia: 19E
Kod Silnika: RP
Rok Produkcji: 1990
Witam wszystkich i proszę o pomoc bo już nie mam siły.
VW golf II 1,8 na mono Bosch, Reduktor BRC, elektronika Bingo M.
W momencie instalacji gazu, gazownik powiedział że padła lambada ale da radę żyć bez niej jakiś czas, tyle ze nie może dokładnie dostroić instalacji.Było ok więc pojechałem. Po jakichś dwóch miesiącach wymieniłem lambdę (1 przewód) na Bosala - po taniości:(. Pojechałem do gazownika miał niby dostroić ale jak widziałem to zmienił chyba tylko jeden jakiś parametr i powiedział ok. Pojeździłem jakiś czas (może 2 miesiące) i rano zauważyłem na zimnym silniku na PB że samochód się dusi tak jakby go zalewało (wciskam pedał mocniej a on skacze, prycha i powoli skokami wchodzi na obroty). Zauważyłem też że strasznie czuć benzyną wkoło samochodu (jak za dużym fiatem na ręcznym ssaniu w środku zimy:):)) aż mam okopcony zderzak, po przeskoczeniu na gaz silnik zaczynał pracować normalnie. W tym momencie spalanie wychodziło ok 15 l po mieście (ekonomiczna jazda).
Zauważyłem też że pod TPS nie jest podpięty żaden przewód od BINGO a z tego co wiem to powinien!! Czy to możliwe żeby gazownik celowo nie podpiął TPSa??
W związku ze zwiększonym spalaniem zacząłem się zastanawiać czy to aby nie lambda.
Sprawdziłem kody błyskowe: ogólny błąd lambdy, i drugi - mieszanka uboga
W miedzyczasie kupiłem kabel do lapka i faktycznie sonda stała cały czas na mieszance ubogiej i zero reakcji, na benzynie troszkę żyła ale też cały czas na mieszance ubogiej. Kupiłem nową sondę tym razem NGK, stara była cała zakopcona i grała jak grzechotka - cos w niej latało!!!
Na nowej sondzie szarpanie na PB na zimnym silniku zniknęło, jak ze spalaniem jeszcze nie wiem.
Wielka niewiadoma jest cały czas z TPS`em w programie jest włączona opcja BRAK TPS, a na wizualizacji wskaźnik TPS pracuje, jak przełączę TPS na Mono Bosch (niby taki jak powinien być) to jest cisza wskaźnik TPS nie pracuje wcale.
Druga sprawa: sondę daje się ustawić (parametrami krokowca)tak żeby oscylowała cały czas pomiędzy bogatą i ubogą ale jak po jakimś czasie podpinam lapka okazuje się że lambda ma stałą wartość np stoi na bogatej (nie oscyluje stoi np 0,89V) i znowu komp od benzyny łapie błędy lambdy ale już tylko błędy nieprawidłowej mieszanki, jesli trzymam gaz powiedzmy na 2500 obr to lambda ładnie oscyluje.
Nie wiem już co robić bawię sie wszystkimi ustawieniami na podstawie informacji z netu ale to niewiele daje.
Czy to wszystko może być spowodowane brakiem podpięcia TPS. Jaka powinna być ustawiona lambda? przebieg czy masa?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-06, 22:44 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
Podepnij tps
najłatwiej miernikiem
włączona stacyjka
i sprawdzasz miernikiem na którym kablu jak ruszasz linka gazu zmienia się napięcie

a 2 sprawa poza prawidłowa regulacja

prawdopodobnie mixer jest nieodpowiedni do twojego auta -> zły podzielnik podciśnienia

najlepiej taki taki który masz przykładowo praca wolne obroty 90 kroków a na wysokich 90 - 80 kroków

co do emulacji to masa + restart ecu pb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-27, 14:53 

Dołączył(a): 2008-10-24, 01:42
Posty: 25
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: passat b4
Elektronika: stag
Wtryskiwacze: monowtrysk
Reduktor: lovato
Pojemność: 1800
Moc: 66kw
Kod Nadwozia: combi
Kod Silnika: abs
Rok Produkcji: 1994
ja mam podobny problem wyskakuje mi blad sondy pod vag 525 zwarcie do masy blad nawet jest na bezynie i gdzie powinien byc podpiety tps bo kolo monowtrysku nie widze zadnego kabelka wpietego mam zamontowany sterownik stag lplus silnik pali mi sporo gazu juz wymienilem podstawe wtrysku kable swiece kopulke i palec dalej jest troche mulowaty mysle ze to przez brak podpietego tps


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-27, 14:56 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
polecam zmianę elektorniki na stag 50 , bo stag 2l to w sumie atrapa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-27, 15:12 

Dołączył(a): 2008-10-24, 01:42
Posty: 25
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: passat b4
Elektronika: stag
Wtryskiwacze: monowtrysk
Reduktor: lovato
Pojemność: 1800
Moc: 66kw
Kod Nadwozia: combi
Kod Silnika: abs
Rok Produkcji: 1994
istalacja zalozona tydzien temu zebym odrazu wiedzial ze to wina wina elektroniki to bym pojechal do niego ze wstawil mi badziewie a teraz raczej mi tego nie wymieni za 200km mam jechac na regulacje a teraz jak zmienie elektronike to strace gwaracje moze ktos zna sposob na gazownika zeby mi wstawil taka jak nalezy elektronike


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-27, 15:18 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22594
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 397 razy

Auto: BMW 740i Renault Mégane 2
Elektronika: LR Omegas / Francuska
Wtryskiwacze: Med / Delphi EJBR01801Z
Reduktor: 2x IG1 MAGG / Delphi
Dysze: biale / 8dziur
Pojemność: 4400 / 1462
Moc: 358 / 82
Kod Nadwozia: E38 / BM0/1
Kod Silnika: M62B44 / K9K 722
morduj gaziarza ze pali dużo , i ze masz problemy z odpalaniem rano na benzynie

i mów ze jak jeździsz na pb to tego nie ma , i powiedz ze vag wywala błąd , błąd monowtrysku , sondy , składu mieszanki


albo karz zdemontować i włożę ci sekwencje


a 2 sprawa trzeba było pisać ze masz nie bingo tylko stag 2l wprowadzając nas wszystkich w błąd

ps. co to za elektronika steruje praca silniczka skoro obok jest ręczna śruba regulacyjna ? albo elektornika steruje albo mechanika ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-10-27, 18:17 

Dołączył(a): 2008-10-24, 01:42
Posty: 25
Lokalizacja: Wołomin

Pomógł: 0 razy

Auto: passat b4
Elektronika: stag
Wtryskiwacze: monowtrysk
Reduktor: lovato
Pojemność: 1800
Moc: 66kw
Kod Nadwozia: combi
Kod Silnika: abs
Rok Produkcji: 1994
zadzwonilem do gaziaza powiedzialem ze sa bledy w komputerze pod vag i zle odpala z rana ze pali mi w trasie 15 a w miescie 20l niech glowi sie chcial zaszczedzic 50zl widocznie na sterowniku a ja musze placic za jego glupote bo chyba tego sterownika nie da rady ustawic pod ten silnik zeby nie bylo bledow


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO