Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-24, 20:05 

Dołączył(a): 2011-12-23, 12:38
Posty: 97

Pomógł: 8 razy

Auto: vectra C
Elektronika: stag 4
Wtryskiwacze: hana red
Reduktor: zavolli zeta n
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2002
Witam co może być przyczyną tego że podczas konfiguracji na gazie 1 etap przechodzi ok po komendzie podnieś obroty do 3000 na minute dalej nic się nie dzieje pasek postępu 0%. Z tego co widać na parametrach sonda lambda stoi w miejscu na ubogo. Na benzynie oscyluje normalnie na 3000 obr/ min. Auto opel vectra A sinlik c16nz. Lpg to stag 50 z silnikiem krokowym, reduktor lovato Rge 92, mikser nie mam pojęcia jaki. Auto jeździ niby normalnie tylko podczas przyspieszania z pierwszego na na drugi bieg lub gdy jedzie się 50 km/h na 4 biegu i chce się przyspieszyć trzeba czekać aż zacznie to jechać.( na taką jakby turbo dziurę :lol: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-24, 22:19 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1567
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 139 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
radestef napisał(a):
gdy jedzie się 50 km/h na 4 biegu i chce się przyspieszyć trzeba czekać aż zacznie to jechać.

A jakie obroty ma wtedy silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-25, 08:13 

Dołączył(a): 2011-12-23, 12:38
Posty: 97

Pomógł: 8 razy

Auto: vectra C
Elektronika: stag 4
Wtryskiwacze: hana red
Reduktor: zavolli zeta n
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2002
Nie pamiętam dokładnie 1200 może mieć ale również podczas normalnego przyspieszania czyli ruszam z jedykni gaz nie na max-a oczywiście poźniej przełączam na drugi bieg dodaję gazu i auto nie jedzie i po chwili zaczyna sie rozpedzać. Czasem jak chce się emerycko ruszyć to na drugin biegu poszarpie autem. Podniosłem ilość kroków silnika krokowego przy 900 obrotow z 65 na 75 jest nieznacznie lepiej. Może dziś wrzucę osc. Jest i osc. Zrobiłem konfiguracje od nowa na benzynie przeszło ok na gazie znów przy wkręceniu na 3tyś. obrotów zero postępu. Później się przejechałem i to jest na osc.


Załączniki:
vectra A.rar [5.87 KiB]
Pobrane 21 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-25, 10:57 

Dołączył(a): 2010-03-05, 21:52
Posty: 1567
Lokalizacja: Krosno

Pomógł: 139 razy

Auto: Ford Escape
Elektronika: Stag Qmax
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AC R01
Pojemność: 3000
Moc: 197
Rok Produkcji: 2003
radestef napisał(a):
1200 może mieć

To ja się nie dziwię, ze przy takich obrotach auto nie chce przyśpieszać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-25, 11:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20243
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1256 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Na osc widać co się dzieje z napięciem sondy podczas przyspieszania, jak ubogo to zwiększyć zakres pracy krokowca i odwrotnie, te auta jak jest dobrze dobrany mixer i ustawiony reduktror to na 5 biegu jedzie na wolnych obrotach i jedzie po dodaniu gazu do końca mocy silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-25, 18:14 

Dołączył(a): 2011-12-23, 12:38
Posty: 97

Pomógł: 8 razy

Auto: vectra C
Elektronika: stag 4
Wtryskiwacze: hana red
Reduktor: zavolli zeta n
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2002
Która to pozycja zwiększa zakres pracy krokowca:
predkość aktuatora powyżej progu TPS
predkość aktuatora poniżej progu TPS
pozycja maksymalna aktuatora
pozycja aktuatora dla 3000 obr/min.
pozycja aktuatora dla 900 obr/min.
pozycja minimalna aktuatora

A może jednak wzbogacenie. W instrukcji wyczytałem ze brak falowania sondy na gazie przy 3000 obr/min. to wina układu reduktor - mikser. Jaki mikser powinien być w tym aucie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-25, 21:09 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20243
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1256 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Zrozum że krokowcem steruje sonda lambda a to w jakim zakresie to już zależy od Ciebie i tego co ustawisz w parametrach. Ideałem jest że jak jest mixer dobrze dobrany i ustawiona śruba czułości membrany w reduktorze to krokowiec pracuje w bardzo wąskim zakresie , czy na wolnych czy podczas jazdy., dlatego wiele aut przejechało miliony km mając tylko śrubę na wężu.
W Twoim aucie masz wszystkie ułatwienia i po wskazaniach na osc należy podejmować odpowiednie działania. Jedno ci podpowiem że jak jest mixer za mały to krokowiec pracuje w niskim zakresie kroków i podczas obciążenia wzbogaca mieszankę ,przy za dużym jest odwrotnie i to od wskazań w Twoim aucie zobacz jaki masz po zachowaniu sondy lambda i krokowca.
Nie ma wg mnie jednoznacznej recepty , ustwaień które można wgrać do sterownika i auto będzie działać OK , trzeba zrozumieć działanie i po objawach ustawić auto.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-26, 09:49 

Dołączył(a): 2011-12-23, 12:38
Posty: 97

Pomógł: 8 razy

Auto: vectra C
Elektronika: stag 4
Wtryskiwacze: hana red
Reduktor: zavolli zeta n
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2002
Witam jednak w 4 generacji jest łatwiej są mapki koryguje się mnożnikiem jak coś to po korektach można dopieścić a tu jakoś inaczej. Poustawiałem tak teraz, coś tam się rozpędza nie ma takiej dużej zwłoki na dodanie gazu ale sonda przy przyspieszaniu raczej dalej na niskim napięciu. Na osc wzbogacenie jest na 83, ostatecznie ustawiłem na 95. Można to tak zostawić czy powypala zawory?


Załączniki:
vectra1.rar [7.51 KiB]
Pobrane 22 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-26, 10:19 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20243
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1256 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
radestef napisał(a):
ale sonda przy przyspieszaniu raczej dalej na niskim napięciu. Na osc wzbogacenie jest na 83, ostatecznie ustawiłem na 95. Można to tak zostawić czy powypala zawory?




Jak sonda ubogo to dlaczego nie zwiększysz zakresu pracy krokowca? Jego max zakres to 255 kroków i nie pisz że się nie da tyle wpisać!!!!!!
Wpisuje się max wartości i dopiero po regulacji się je ogranicza po to żeby krokowiec nie biegał.

Jak masz mixer dużo za duży lub filtry a nawet mixer zasyfiony to krokowiec będzie się otwierał aż do sondy bogatej !!!! tylko trzeba mu pozwolić w ustawieniach, tylko nie pisz że w necie pisali że "idealne" ustawienia to 95 kroków .
95 kroków to z mojego doświadczenia to jeździły ople jedynki 1.4. a nie większe wozy albo były zimne reduktory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-26, 13:55 

Dołączył(a): 2011-12-23, 12:38
Posty: 97

Pomógł: 8 razy

Auto: vectra C
Elektronika: stag 4
Wtryskiwacze: hana red
Reduktor: zavolli zeta n
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2002
Wiem że nie ma możliwości wklepania ustawień z pliku i sprawa załatwiona. Wartość max 255 można wpisać w kilku opcjach z tego co widzę. Pozycja maksymalnego otwarcia aktuatora (w instrukcj napisali że odpowiada za ilość kroków maksymalnego otwarcia aktuatora) mam 230, pozycja minimalna aktuatora mam 29. Obie pozycje zwiększyć do 255 i patrzeć co to da ? Jaka opcją zwiększyć zakres krokowca?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: stag 50 konfiguracja
PostLink | Napisane: 2019-08-26, 15:29 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 20243
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1256 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
radestef napisał(a):
Obie pozycje zwiększyć do 255 i patrzeć co to da ? Jaka opcją zwiększyć zakres krokowca?

Dokładnie tak i dopiero po jeździe i regulacji reduktora zwężać zakresy pracy krokowca, wszystko dokładnie widać na osc.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO