Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-17, 14:54 

Dołączył(a): 2012-09-26, 13:12
Posty: 132
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.4 T5
Pojemność: 2401
Moc: 260KM 350Nm
Kod Silnika: B5244T5
Rok Produkcji: 2005
Znalazłem dwa wielozawory o zwiększonym przepływie.

1. Wielozawór OMB HP 8mm
wlot 6mm, wylot 8mm, przepustowość 5mm
Increased passage flow with a minimum internal section of 5mm and double-stage solenoid
http://www.omb-saleri.com/eng/automotiv ... ULTIVALVES
http://www.autogasparts.com/LPG-Parts/M ... :1909.html
http://www.omb-saleri.com/allegati/auto/scheda/hp-.pdf

Tomasetto Extra 8mm
wlot 8mm, wylot 8mm, przepustowość 4,5 mm
extra version: with outlet fitting for ø8 mm pipe and solenoid valve hole ø 4.5 mm
http://www.tomasetto.com/a_ENG_11_1.html
http://www.tomasetto.com/downloadDoc.as ... &id=11&r=2

Dla porównania zwykły OMB ma wlot i wylot 6mm oraz przepustowość 3,2mm, a Tomasetto standard ma wlot i wylot 6mm oraz przepustowość 3mm.

Wlot = tankowanie gazu do butli
Wylot = podanie gazu dalej w stronę komory silnika
Zgadza się?

Jaka jest różnica pomiędzy wlotem 6 i 8 mm przy tankowaniu gazu? Szybciej się tankuje z wlotem 8 mm w stosunku do 6 mm? Czy nie ma żadnej różnicy?

Czy wielozawór OMB HP będzie wydajniejszy w stosunku do wielozaworu Tomasetto Extra w związku z większą przepustowością? Jeżeli tak, to dlaczego każdy na forum poleca Tomasetto Extra i nic innego?

Nie mam na celu żadnej reklamy, tylko chce się dowiedzieć, co lepiej założyć do swojego auta i czemu akurat ten wiolozawór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-17, 20:46 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8792
Lokalizacja: London

Pomógł: 116 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
sluchaj zmierz sobie wew srednice rurki ssaka, oraz plastiku filtra tam masz namniejsze gardlo bedziesz mial jasnosc. Ja te omb ktore mialem wszystkie mialy przeloty na poziomie tomasetto fi6.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 14:45 

Dołączył(a): 2012-09-26, 13:12
Posty: 132
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.4 T5
Pojemność: 2401
Moc: 260KM 350Nm
Kod Silnika: B5244T5
Rok Produkcji: 2005
Obrazek

Może mi ktoś to rozszyfrować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 15:26 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25048
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 961 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
znaczy co dokładnie ?

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 15:43 

Dołączył(a): 2012-09-26, 13:12
Posty: 132
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.4 T5
Pojemność: 2401
Moc: 260KM 350Nm
Kod Silnika: B5244T5
Rok Produkcji: 2005
Co się liczy w wielozaworach? Wlot i wylot? Interesuje mnie gdzie w tym wielozaworze będzie wąskie gardło oraz dlaczego jest on niepolecany na forum. Wlot jest na miedź 6mm? Czy średnica środka ma 6mm, a mocowanie jest na miedź 8mm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 15:46 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25048
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 961 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
ja tam jedynie widzę info o powiększonym przepływie nie mniejszym niż 5mm

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 16:01 

Dołączył(a): 2012-09-26, 13:12
Posty: 132
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.4 T5
Pojemność: 2401
Moc: 260KM 350Nm
Kod Silnika: B5244T5
Rok Produkcji: 2005
Struna napisał(a):
ja tam jedynie widzę info o powiększonym przepływie nie mniejszym niż 5mm


Czyli najwęższe gardło ma 5mm przepływu tak? A ile jest w Tomasetto Extra?

Co to jest Inlet Internal Diam.: 6,0mm ?
Miedz 8 / Faro 13 jaki ma przepływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 16:11 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 25048
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 961 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
mpiachu88 napisał(a):
Inlet Internal Diam.: 6,0mm ?

średnica wewnętrzna wlotu
mpiachu88 napisał(a):
Miedz 8 / Faro 13 jaki ma przepływ?

miedź 8 jakoś niecałe 7mm, faro ciut więcej.

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 16:22 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18431
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1120 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
ważna też jest średnica elektrozaworu i średnica ssaka i rurki metalowej na którym jest nasadzony, ważne też ile jest nasadzony biały filterek na rurkę ssącą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 18:55 

Dołączył(a): 2012-09-26, 13:12
Posty: 132
Lokalizacja: Mazowieckie

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.4 T5
Pojemność: 2401
Moc: 260KM 350Nm
Kod Silnika: B5244T5
Rok Produkcji: 2005
Czyli tutaj jest wlot i wylot na miedz 8 i do tego jest napisane, że minimalny przepływ jest 5mm cały wielozawór. Zgadza się? A jak jest w Tomasetto Extra?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2013-11-02, 21:08 

Dołączył(a): 2013-08-15, 16:27
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e36 320 touring
Elektronika: stag 300 isa
Wtryskiwacze: reg fast
Reduktor: silver
Pojemność: 2000
Moc: 150
Kod Silnika: m52b20
Rok Produkcji: 1997
ten OMB jest przy niektórych zbiornikach toroidalnych wewnętrznych prawie niemożliwy do zmontowania z faro i króćcem 90 stopni. Musiałem odkręcić wielozawór od butli żeby przykręcić dolny króciec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 10:10 

Dołączył(a): 2012-01-17, 13:50
Posty: 198
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Pomógł: 6 razy

Auto: NISSAN PRIMERA
Elektronika: LPGTECH 504
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: GOLD GT
Dysze: BRAK
Pojemność: 1998
Moc: ~200
Kod Nadwozia: WP11.144
Kod Silnika: SR20VE
Rok Produkcji: 2001
Odkopię

Posiadam wielozawór OMB Oznaczenia jakie na nim znalazłem to TOR.H 230/240/205 30*/37* 69502. Jeden wąż jest Faro 6 drugi Faro 8 który jest to wlot a który wylot?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 10:36 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1699
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 124 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
PrzeRuSco napisał(a):
Posiadam wielozawór OMB Oznaczenia jakie na nim znalazłem to TOR.H 230/240/205 30*/37* 69502. Jeden wąż jest Faro 6 drugi Faro 8 który jest to wlot a który wylot?


wiadomo że grubszy służy do tankowania

PrzeRuSco napisał(a):
Odkopię


nie odkopałeś


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 10:55 

Dołączył(a): 2012-01-17, 13:50
Posty: 198
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Pomógł: 6 razy

Auto: NISSAN PRIMERA
Elektronika: LPGTECH 504
Wtryskiwacze: BARRACUDA 130
Reduktor: GOLD GT
Dysze: BRAK
Pojemność: 1998
Moc: ~200
Kod Nadwozia: WP11.144
Kod Silnika: SR20VE
Rok Produkcji: 2001
f385 napisał(a):
wiadomo że grubszy służy do tankowania

Dzięki tylko
mpiachu88 napisał(a):

...Wielozawór OMB HP 8mm
wlot 6mm, wylot 8mm, przepustowość 5mm...
...Dla porównania zwykły OMB ma wlot i wylot 6mm oraz przepustowość 3,2mm...

dlatego pytałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wielozawory o zwiększonym przepływie. Kilka pytań.
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 11:02 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1699
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 124 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
osobiście albo nie miałem z nim do czynienia, albo nawet nie wiem że go dotykałem
tylko po co wlot miałby mieć 6mm?

w sumie to tak jak autor tematu opisał wlot 6mm do tankowania
wylot 8mm do reduktora


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO